Beschadigd licentiebestand / PerfectView vraagt na openen om licentiegegevens
Geplaatst door - NA -, Last modified by aan 03 February 2009 13:04

"license.lic is geen geldig licentiebestand"

Indien PerfectView met deze melding komt dan is het aannemelijk dat het bestaande licentie bestand beschadigd of corrupt is geraakt. Dit kan bijvoorbeeld door het plotseling verliezen van netwerkverbinding naar het bestand tijdens gebruik of doordat PerfectView na werktijden niet wordt afgesloten en door de backup-job het bestand corrupt raakt. Maar de precieze oorzaak is altijd lastig te achterhalen.

Dit probleem kan op twee manieren worden opgelost.

U kunt een back-up van het licentiebestand terugzetten.
Of u kunt het licentiebestand opnieuw aanmaken, volg hiervoor onderstaande stappen.

  1. Sluit PerfectView af.
  2. Ga naar het mapje waar het licentiebestand staat en verwijder deze.
  3. Start PerfectView nu op, waarna deze opnieuw het scherm toont waarin wordt gevraagd om licentiegegevens. 
  4. Vul de gegevens in die u terug kunt vinden op het licentieoverzicht.
  5. Voer eventuele extra licenties in via het menu 'Help' > 'Over PerfectView...' > tabje 'Licenties'.

(204 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Reacties (0)